Głębinów 2019

Głębinów to niewielka miejscowość położona nad Jeziorem Nyskim, słynąca z kultu św. Rity – patronki spraw trudnych i beznadziejnych.

Czwartek 28 marca przejdzie do historii PTTK jako dzień inny niż wszystkie. Tego dnia zorganizowaliśmy wyprawę krajoznawczą z prelekcją i całym mnóstwem ciekawostek. Najlepsze jest to, że był to wyjazd kameralny i bliski, bo celem głównym była miejscowość Głębinów.

Do Głębinowa przyjechaliśmy w liczbie ponad 20 osób. Wizytę w tej niewielkiej miejscowości rozpoczęliśmy na skraju Jeziora Nyskiego, gdzie pomysłodawca wycieczki, a zarazem przewodnik Adrian Kołodziej opowiedział o ciekawostkach związanych z początkami Głębinowa i tym jak miejscowość wyglądała przed wybudowaniem jeziora. O przyrodniczych ciekawostkach zbiornika wodnego opowiedział również Marcin Nowak.

Głębinów - Adrian nasz przewodnik

Głębinów - Marcin nasz przewodnik

Głębinów - wspólne zdjęcie

Po krótkim spacerze udaliśmy się w stronę Kościoła pw. św. Urbana, słynącego dziś przede wszystkim z przechowywanych tutaj relikwii św. Rity. Przed wejściem każdy uczestnik wycieczki otrzymał różę do poświęcenia. Gdy usiedliśmy w ławkach wewnątrz przywitał nas proboszcz parafii – ks. Przemysław Seń, który przybliżył nam historię kultu patronki od spraw trudnych i beznadziejnych, a także historię zmieniającego się wciąż kościoła.

Świątynia zmieniła wygląd w przeciągu ostatniego czasu, m.in. odbudowana została charakterystyczna iglica zniszczona w wyniku działań wojennych, wyremontowa, która dominuje dziś w panoramie miejscowości. Jest też nowy ołtarz, relikwie świętej i cały czas obiekt zmienia się na korzyść. Członkowie zarządu wręczyli księdzu uroczyście podziękowanie za ciepłe przyjęcie i dobre słowo licząc na dalszą udaną współpracę.

Po krótkiej prelekcji wzięliśmy udział w nabożeństwie, podczas którego nastąpiło odczytanie intencji złożonych przez pielgrzymów oraz poświęcenie przywiezionych róż. Na koniec mszy każdy z uczestników wycieczki mógł również ucałować relikwie świętej.

Głębinów - Daria z różami.

Głębinów - ks. Przemek opowiada o św. Ricie.

Głębinów - podziękowanie dla ks. Przemka.

Głębinów - wspólne zdjęcie.

Następnie udaliśmy się do pobliskiego Ośrodka Rybak, gdzie na każdego uczestnika czekała kawa, herbata oraz kolejne wydarzenie. W podróż do Panamy na Światowe Dni Młodzieży zabrała nas koleżanka i sympatyczka Paulina Muszyńska, która uczestniczyła w tym wydarzeniu. Dowiedzieliśmy się o wielu ciekawostkach, poznaliśmy też ten piękny i ciekawy kraj. Poznaliśmy obyczaje, klimat i kuchnię tego egzotycznego dla nas miejsca. W bardzo ciekawy sposób Paulina przedstawiła nam swoje odczucia i wrażenia podczas spotkania z papieżem i tysiącami wiernych z całego świata.

Na zakończenie tego krótkiego, obfitującego w wydarzenia wieczoru w podróż do Włoch do miejsca związanego z życiem św. Rity zabrał nas Jerzy Strzelczyk, który miał okazję szczegółowo zwiedzić te miejsca. Potężna i pięknie przygotowana dokumentacja z pielgrzymki zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie.

Głębinów - spotkanie w Rybaku.

Głębinów - Paulina uczestniczka Światowych Dni Młodzieży w Panamie.

Głębinów - fotka po spotkaniu.

Wieczór nad Jeziorem Nyskim przyszedł bardzo szybko i powoli po kolacji udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w organizację tego miłego i ciekawego wieczoru. A pracowali dla nas: Daria i Adrian Kołodziej oraz Marcin Nowak.

Więcej zdjęć na naszym Facebooku – kliknij tutaj.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!